اسلایدر

 
این وبلاگ اطلاعاتی در پیرامون خودروهای موجود در ایران می باشد:
ارتباط با نویسنده وبلاگ:
shirdarehyadak@yahoo.com





   

مشخصات انواع خودروهای داخل کشور و به همراه قیمت خودرو - عکس

پرادو 2010
چهارشنبه 1389/02/08 ساعت | | نوشته ‌شده به دست | ( )

 

مشخصات فنی پرادو ۲۰۱۰

سیستم kdss یا سیستم تعلیق وابسته به نیروی محرکه پویا ، که  به تازگی روی این نسل پرادو معرفی شده است.

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

شامل دو مخزن و دوسیلندر هیدرولیکی متصل به میله های تعادل و لوله های ارتباطی میان آنهاست که در شرایط رانندگی جاده ای با ساکن نگاه داشتن روغن  در لوله ها حرکت سیلندر ها را محدود می کند.

این عمل به نوبه خود از ضربات و تکان های وارد بر سیلندر تعلیق را کم کرده و در تغییر مسیرهای ناگهانی و حرکت های مارپیچی چرخش بدنه را تا حداقل ممکن کاهش می دهد.

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

انتخاب 4 حالت پیمایش برای شرایط جاده ای عبارتند از:وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

محیط گل و شن و ماسه ، تکه سنگ های سست ، تپه و خاکر یزو صخره

برنامه بعدی برنامه crawl control که شامل حسگرهای ABS و دریچه گاز می باشد در کنار سیستم ترمز VSC و A-TRC روی سرعت های پایین تر از 10 کیلومتر در ساعت تمرکز داشته و برای کار در شرایط سخت رانندگی طراحی گردیده است که در این حالت عادی و با سطح تعریف شده  Multi-traction با کنترل گاز و ترمز بدون دخالت راننده همواره سرعت خودرو را در 5 سرعت از پیش تعیین شده چه در سرازیر یها و سربالایی ها ثابت و یکنواخت نگه می دارد و دائما حرکات طولی و عرضی را تحت نظر دارد همچنین با توجه به اطلاعات سیستم از هرگونه خیزش جلوگیری می کند.

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

سیستم    radar Cruise Control این سیستم در کنار سخت افزار های یاد شده برای کروز کنترل از یک رادار با فرکانس تقریبی 2 تا 3 گیگا هرتز بهره برده که در زمان کارکرد کروز کنترل در حد فاصل قابل تنظیم بین 10 تا 100 متر به محض تشخیص مانع با کمک سخت افزار هتی و سیستم مرتبط با ترمز اقدام به توقف نموده و سرعت خودرو را با سرعت مانع همسان می سازد .

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

سیستم  pre –collsision یا پیشگری از تصادفات نیز تعریف شده که در صورت رسیدن به موانع ساکن بعد از به صدا در آمدن بوق هشدار و عدم توجه راننده برای توقف خودرو اقدام می نماید که در این صورت تصادف محتمل بوده ولی خسارت وارده تا میزان 50 درصد کاهش خواهد یافت.

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

همچنین با قرار داشتن صفحه نمایش داخل ماشین زاویه چرخ ها نمایش داده می شود.

تفاوت دو تیپ off-road و on-road : بر اساس تجهیزات

ترمز ABS در 2 تیپ

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در هر 2 تیپ

کمکی ترمز BA در 2 تیپ

کنترل پایداری خودرو در 2 تیپ

ضد لغزش خودرو در هنگام شتاب گیری در 2 تیپ

سیستم فعال تنظیم ارتفاع در 2تیپ

سامانه کمکی ترمز در سرپایینی on-road پیشرفته این سیستم در off-road

کنترل حرکت اولیه در شیب ها  on-road پیشرفته این سیستم در off-road

کروز کنترل فعال با رادار on-road کروز کنترل off-road سامانه کمکی پارک خودرو on-road سنسورهای پارک off-road

سامانه هوشمند قبل از برخورد با مانع و ترمز اضطراری on-road

مجهز به سه دوربین اینه سمت راست ،جلو و عقب on-road مجهز به چهار دوربین عقب ،جلو ،سمت راست و چپ off-road

سیستم جهت پاببی ماهواره ای on-road

قفل دیفرانسیل مرکزی on-road قفل دیفرانسیل مرکزی عقب به صورت جداگانه off-road

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

 

وبلاگـــــــــ تخصصی خودرو                                     shirdarehyadak.blogfa.com

برگرفته از مجله ماشین /استفاده از مطالب بالا با ذکر منبع بلامانع است

نوسینده وبلاگـــــshirdarehyadak.blogfa.com

 



:: موضوعات مرتبط: خانواده تویوتا