X
تبلیغات
مشخصات فنی خودرو و قیمت خودرو در ایران - مقایسه کیا اسپورتیج ، هیوندای توسـان و سوزوکی گرند ویتارا

اسلایدر

 
این وبلاگ اطلاعاتی در پیرامون خودروهای موجود در ایران می باشد:
ارتباط با نویسنده وبلاگ:
shirdarehyadak@yahoo.com





   

مشخصات انواع خودروهای داخل کشور و به همراه قیمت خودرو - عکس

مقایسه کیا اسپورتیج ، هیوندای توسـان و سوزوکی گرند ویتارا
چهارشنبه 1388/02/30 ساعت | | نوشته ‌شده به دست | ( )

 

 

کیا اسپورتیج ، هیوندای توسـان و سوزوکی گرند ویتارا

 

مقایسه و نگاهی به این سه خودرو

 

رتبه سوم: سوزوکی گرند ویتارا 2.0

سوزوکی که در اختیار داشتیم مونتاژ داخل بود که با رنگ سفارشی قرمز کاملا جلب توجه می نمود.صراحی حساب شده و هماهنگ اما این ظاهار فریبنده زیاد دوام نیاورد و زود چهره بازنده به خود گرفت.شاید پس از خرید خودرو شاید دیگر تصمیم به خرید این خودرو نگیرید .به چند عامل می توان اشاره کرد:نخست پیشرانه 2 لیتری 140 اسب بخار که برا ی یک خودروی 6/1 تنی کاملا ضعیف می باشد(در مدل های دنده اتوماتیک به مراتب واضح تر است).عملکرد پدال گاز آن نیز کند می باشد.نبود سامانه ESP  باعث گردیده ویتارا علی رغم خوش دستی از نظر پایداری و هندلینگ نسبت به رقبای کره اش کم بیاورد.(ترمز های عقب آ کاسه می باشد.

ویتارا از نظر طراحی داخل کابین بهتر از رقبای کره ای است.از نکات منفی آن به نحوه باز شده در پنجم (صندوق بار ) است که کاملا مشکل ساز است بخصوص در فضاهای کوچک و یا زمانی که در خیابان پارک کرده اید.

نتیجه:

قیمت گران با توجه به آن که نشان تجاری سوزوکی برتر از هیوندای و کیا نمی باشد.مزایای آن خدمات پس از فروش است برای نمونه های دست دوم آن باشد که در این سال ها قیمت قطعات آن گران تر از رقیبای کره ای می باشد.

 

رتبه دوم: هیوندای توسان V6

هیوندای توسان از نظر ظاهری مشابه نسل نخست سانتافه است که بزرگ ترین نقص آن است.در طرحی داخلی نیز داشبورد و خصوصا ادوات بخش میانی آن خیلی خوب کار نشده است.تجهیزات توسان کامل ترین گروه است که با دارا بودن امکاناتی همچون گرمکن صندلی های جلو ،گرمکن آینه های جانبی و سنسورهای فاصله سنج روی سپر عقباز اسپرتیج متمایز می شود.البته با وجود سانروف برقی ، جعبع دنده تیپ ترونیک، پوشش چرم صندلی ها، پروژکتور جلو ،رول بار سقف، کروز کنترل ، سامانه کنترل پایداریESP و چهار ایربگ علاوه بر موارد فوق نسبت به سوزوکی نیز برتری کامل می یابد.قابلیت فرمانگیری متوسط که به لطف وجود سیستم کنترل پایداری احساس اطمینان خوبی پدید می اورد.کیفیت سواری آن شبیه خودرهای سدان است.البته در بخشی وجود صدا های اضافی در کابین و خصوصا لرزش و صداهایی از قسمت عقب به گوش می رسد.

نتیجه:

چرا  در مقایسه با اسپورتیج مقام اول را کسب نکرده؟مهمترین دلیلش ان است که دوقلویش کیا اسپرتیج به دلیل مشترکات ژنتیکی با آن بیشتر موارد مثبت توسان را به همراه دارد.در اخر اختلاف امتیاز قابل توجه آن با سوزوکی حکایت از ویژگی های قابل توجهش است.

 

 

رتبه اول: کیا اسپورتیج V6

اسپورتیج در حالی نمای ظاهری بهتر از توسان بوده که قیمت ان نیز ارزانتر از توسان است.اگر چه در مقابل این اختلاف برخی تجهیزات توسان را به همراه ندارد.طراحی داخل ان در حد توسانو پایین تر از سوزوکی است اما موقیعت قرار گیری اهرم دنده و نحوه طراحی داشبورد باعث شده تا فضای کابین آن در قسمت جلو بزرگتر از توسان از کار در بیاید.کیفیت سواری آن نیز شبیه هم چون توسان است .

برتری اسپورتیج بر سوزوکی نیز کاملا بدیهی به نظر می رسد چون در حالی ارزان تر ین عضو گروه است که پیشرانه قوی تر ف تجهیزات بیشتر و کیفیت سواری بهتری نسبت به سوزوکی دارد .شاید به نظر شما مقایسه سوزوکی 4 سیلندر با کره ای های 6 سیلندر چندان عادلانه نمی باشد اما در حقیقت ای سه خودرو از هر نظر در یک کلاس قرار دارند.

نتیجه:

در نهایت تفاوت زیادی در مصرف سوخت آن نسبت به رقبای کره ای دیده نمی شود ضمن آنکه با توجه به کاهش سهمیه بنزین عملا برای خودروهایی در این سطح قیمت دارا بودن سهمیه بنزین امتیازی محسوب نخواهد شد،امتیازی که سوزوکی سعی دارد تا از آن بهره گیرد.

 

 

نکات پایانـــــی

هیچ کدام از سه خودرو از وضیعت مطلوبی در بخش خدمات پس از فروش بر خوردار نیست این مسئله در مورد خودروی سوزوکی بیشتر صدق می کند.نکته عجیبی دیگر سوزوکی این است که سوزوکی گراند ویتارا با پیشرانه 4 سیلندر در بازار های جهانی ارزان تر از کیا اسپورتیج و هیوندا ی توسان است با پیشرانه 6 سیلندر است و در  کشور ما نیز باید به همین گونه باشد.با توجه به آنکه دو کره ای با تعرفه 90 درصدی وارد کشور می شوند اما سوزوکی مونتاژ داخل ایران تعرفه 60 در صدی می پردازد بایستس اختلاف قیمت بیشتر داشته باشد در صورتی که سوزوکی گرانتر از  دو کره ای است!!!!!!

 

 

"مطالب درج شده با کمی تخلص از مجله ماشین شماره 316 می باشد."